Hij vertelt enthousiast over de stappen die hij heeft gezet om uiteindelijk aan de slag te kunnen als winkelmanager. “Ik werkte er net 3 maanden toen mijn winkelmanager op vakantie ging, toevallig kwam de areamanager die week een dagje meedraaien. Ik vond het ondertussen zo leuk bij Bruna dat ik fulltime uren als oproepkracht draaide. Aan het eind van de dag trok ik de stoute schoenen aan en vroeg ik hem wat ik kon doen om manager te worden. Nu 2 jaar later ben ik bezig om dat waar te maken.”
Johan vertelt meer over zijn verantwoordelijkheden als rol van winkelmanager. “Het belangrijkste is dat medewerkers zich prettig voelen in de winkel, want dat straal je uiteindelijk ook naar klanten toe. Verder houd ik me ook bezig met de administratieve kant, bijvoorbeeld door roosters op orde te maken of ondersteuning te bieden als er vragen zijn over bestellingen.” Ook is hij verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe collega’s. “Dat brengt in deze tijden soms wel uitdagingen met zich mee, maar daarom is het belangrijk om iedereen een kans te geven tijdens een sollicitatiegesprek.”
Hij ‘helikoptert’ op dit moment tussen de vestigingen in Mierlo en Eindhoven. “Afhankelijk van de drukte wissel ik af waar ik sta, maar meestal is dit wel 50/50. Telefonisch ben ik natuurlijk altijd bereikbaar.” Dit zorgt voor veel afwisseling in het werk van Johan en dat vindt hij ontzettend leuk. “Het verandert continue en dat maakt mijn werk zo uitdagend. Je moet jezelf altijd blijven aanpassen want processen veranderen, producten veranderen, de inhoud is elke keer weer anders.”
Johan vertelt dat hij ook bij andere winkels heeft gewerkt om te proeven hoe daar alle processen in de winkel gaan. Ook heeft hij buddy’s waar hij mee kan sparren. “Ik ben gelinkt aan de manager van Uden, als ik vragen heb kan ik altijd bij haar terecht, andersom is een andere collega weer aan mij gekoppeld die ik weer verder help.”
Ook deelt Johan dat hij bezig is met een speciaal opleidingstraject samen met een andere collega. “We zijn bezig met een soort checklist met competenties waar een winkelmanager over moet beschikken. Eén keer per twee weken hebben we samen een meeting waar we vragen aan elkaar stellen en bepaalde thema’s bespreken. Bijvoorbeeld hoe we het zo veilig mogelijk kunnen maken op de werkvloer. Dat is heel waardevol.”
Johan vertelt waarom werken bij Bruna zo leuk is: “Ik heb ontzettend leuke collega’s en er heerst een hele informele sfeer tussen managers en medewerkers. Bovendien zijn mensen in de winkel echt ontzettend dankbaar, je krijgt echt wat terug voor het werk dat je doet. Een klein bedankje kan echt heel je dag maken.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.